Er worden steeds meer toepassingen mogelijk met geavanceerde beeldschermcommunicatie via een slim communicatieplatform. Door slim gebruik te maken van sensoren en data wordt het mogelijk om geautomatiseerd content te laten zien: smart publishing.
Eerst meer lezen over de werking van moderne digital signage? In dit eerdere artikel geven we een algemene uitleg over beeldschermcommunicatie. En in dit artikel bespreken we de toevoeging van sensoren en data aan dit soort oplossingenplatform.
Op basis van data kunnen we met een slimme communicatieplatform zelfs geautomatiseerd content laten zien. We noemen dit smart publishing. Dankzij smart publishing kun je dichter bij relevante content voor je doelgroep komen. We lichten smart publishing graag toe middels een paar voorbeelden.
In deze gevallen wordt er dus niet fysiek een campagne gepubliceerd, maar bepaalt het platform op basis van data welke campagne wanneer gepubliceerd moet worden. Daarbij kan ook gebruik worden gemaakt van historische data. Zoals bij een winkel, die wist dat er woensdagmiddag veel jeugd op straat te vinden is. Met dit soort informatie kan de mediaplayer de tags automatisch aanpassen.
Moderne platformen kunnen zowel voor traditionele beeldschermcommunicatie als digital signage 2.0 gebruikt worden. Je hebt maar één platform nodig om alles in je bedrijf te kunnen aansturen. We laten dat graag zien middels een laatste voorbeeld:
Een vakantiepark wil graag digitaliseren, bijvoorbeeld wat betreft een geautomatiseerde afhandeling van inchecken en reserveren. Om te beginnen maakt het park gebruik van kentekenherkenning, zodat de slagboom automatisch voor je geopend wordt. Op een scherm zie je een persoonlijke begroeting en de route naar de juiste parkeerplek. Op die parkeerplek vind je een kluizenwand, die je met je telefoon kunt ontgrendelen om een lakenpakket te pakken.
Vervolgens rijd je naar je huisje toe, dat je eveneens met je telefoon ontgrendeld. Ook kun je met je smartphone de kachel aanzetten en een reservering plaatsen voor het restaurant. In het restaurant hangen slimme camera’s die zien hoe druk het is. Als het je te druk is, besluit je niet naar het restaurant, maar eerst naar de bowlingbaan te gaan. Ook krijg je alvast de keuze uit een nieuw tijdslot, waarbij gebruik wordt gemaakt van historische data: na 20:00 uur is het vaak lekker rustig.
Dankzij het ene communicatieplatform is het mogelijk om dit gehele vakantiepark slim te maken.
Wil je meer weten over dit soort slimme communicatieplatformen? Neem dan gerust contact met ons op.
Het gaat bij deze voorbeelden niet enkel om het verzenden van data, maar ook om het ontvangen ervan. Vervolgens kan de data gebruikt worden door het bedrijf, bijvoorbeeld voor analyse.
In ons volgende artikel gaan we in op smart publishing. Op basis van data kunnen we zelfs geautomatiseerd content laten zien.
Wil je meer weten over het slimme communicatieplatform? Neem dan gerust contact met ons op.