Aangezien niet alleen mensen, maar ook bedrijven in actie moeten komen om klimaatverandering een halt toe te roepen, schreven we ook een serie artikelen over duurzaamheid voor bedrijven. We onderzochten wat duurzaam ondernemen precies is. De inhoud van het begrip gaat namelijk verder dan het nog steeds veelgebruikte Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen (MVO). Ook de Triple Bottom Line (TBL) komt hierbij aan bod. Ook gaven we voorbeelden van duurzaamheid voor bedrijven. We gingen hierbij in op de zes essentiële kenmerken van een duurzame ontwikkeling. Er zijn veel voordelen van duurzaam ondernemen te benoemen, zoals een verbeterde concurrentiepositie, grotere winst en tevreden stakeholders. Daarbij bespraken de targets van duurzaamheid. Want hoe meet je duurzaamheid? In deze infographic verder nog aandacht voor het belang van communicatie omtrent de duurzaamheid van een bedrijf, bijvoorbeeld middels duurzaamheidsindices. Ten slotte gaan we op op een businessmodel voor duurzaamheid. Onder de afbeelding vind je een tekstuele weergave van de infographic.
Wat is duurzaam ondernemen? De inhoud van het begrip gaat verder dan het nog steeds veelgebruikte MVO. Duurzaam ondernemen kent vele voordelen, zoals verbeterde concurrentiepositie, grotere winst, en tevreden consumenten en stakeholders. Maar hoe meet je duurzaamheid? We bespreken indices en een businessmodel voor duurzaamheid.
Deze infographic is onderdeel van een serie.
Lees meer:
Deel 1 – Duurzaam ondernemen – wat is duurzaamheid voor bedrijven? Deel 2 – Voorbeelden van duurzaamheid voor bedrijven Deel 3 – Voordelen voor duurzame bedrijven – concurrentie, winst en stakeholders Deel 4 – Hoe wordt een bedrijf duurzaam – een businessmodel voor duurzaamheid Infographic – Duurzaamheid voor het bedrijfsleven Bronnen – Bronnen 3Bplus artikelen duurzaam ondernemen