Servizio is een krachtig planningssysteem van onze partner Regent Mobile. Met dit systeem kun je taken en routes voor monteurs en chauffeurs plannen, bekijken en volgen. Met Servizio bespaar je tijd en brandstofkosten, en houd je je administratie op orde.
Servizio is een planningssysteem dat administratie, planning en buitendienst met elkaar verbindt. Voor iedere organisatie met een buitendienst is het een uitdaging om efficiënt te werken. Hoe zorg je ervoor dat routes zo slim mogelijk uitgestippeld worden? Dat de juiste monteur naar de juiste taak wordt gestuurd? Servizio helpt je routes en taken plannen en kan dit proces zelfs automatiseren. De oplossing bestaat uit een online planner en een medewerkersapp, en kan desgewenst gekoppeld worden aan andere software.
We vertellen je graag hoe Servizio werkt.
Met Servizio kun je routes en taken plannen voor chauffeurs en monteurs. Wanneer een klant een bestelling plaatst, maak je een ticket aan in Servizio. Op dit ticket staat alle informatie die je nodig hebt, inclusief wat er gerepareerd moet worden en welke materialen je chauffeurs en monteurs nodig hebben.
Je kunt je tickets ook aanmaken in je eigen ERP-systeem. Er wordt in dat geval automatisch een bericht naar Servizio gestuurd, waar een ticket wordt aangemaakt met hetzelfde ticketnummer als dat in je ERP-systeem.
Taken worden vervolgens vanuit de ticketbox door je planner ingepland. Je planner heeft realtime zicht op de locatie, de snelheid en de huidige/historische taken van je chauffeurs en monteurs. Hij ziet hun voertuigen live op een kaart. Hierdoor kunnen planners onder andere zien welke routes gereden worden en welke voertuigen stilstaan.
Tekst gaat verder onder de afbeelding.
Servizio toont alle actuele routes op de kaart, zodat je planner binnenkomende bestellingen correct kan plannen. Het systeem kan ook een route aanbevelen, rekening houdend met locatie, soort taak en de vaardigheden van de servicemedewerker. Wanneer de planning uitloopt, berekent het systeem automatisch de rest van de afspraken opnieuw.
Je kunt taken of gebieden verfijnen door in te zoomen op de kaart. De planner controleert bijvoorbeeld op alle storingen in de buurt van een bepaalde chauffeur. Zo kan de planner heel eenvoudig een taak toewijzen aan een chauffeur die het juiste materiaal in zijn auto heeft liggen en die toch al in de buurt is.
Zodra een taak is toegewezen aan een servicemedewerker, dan ziet hij deze verschijnen in zijn app. In die taak ziet hij alle informatie die hij nodig heeft, zoals de te rijden route. De app leidt hem vervolgens naar de klant. Servizio kan daarbij zoals gezegd ook de optimale route tonen.
Je planner kan in Servizio de voortgang van taken volgen. Zo kan hij zien met welke taak een monteur bezig is, welke tickets al zijn afgerond of niet konden worden afgerond, omdat de monteur niet over de benodigde onderdelen beschikte, etc. Ook registreert het systeem de tijd die de monteur bezig is geweest en de gebruikte materialen.
Sowieso worden alle ticketgegevens opgeslagen in Servizio. Het gaat dan onder andere om reistijd, afgelegde afstand, brandstofverbruik, tijde bij de klant en de totale bestede tijd. Ook worden geleverde goederen, uitgevoerde handelingen en de afleverbevestiging voor de klant opgeslagen.
Alle door Servizio geregistreerde gegevens kunnen ook teruggestuurd worden naar je ERP-systeem, bijvoorbeeld ter facturatie.
Wil je meer weten over Servizio? Benieuwd waarvoor je het systeem nog meer voor kunt gebruiken. Neem gerust contact met ons op.