078-2034021 algemeen@3bplus.nl

Analoog-uit in regio Den Bosch: wat betekent het voor u?

Belangrijke wijziging voor klanten in regio Den Bosch

Analoog zenderpakket VodafoneZiggo vanaf week 50 niet meer beschikbaar

Ziggo gaat het analoge tv-signaal afschakelen. Iedereen zal vanaf dat moment gebruik moeten maken van digitale tv. Gelukkig heeft dat eigenlijk alleen maar voordelen. Ziggo biedt binnen ieder abonnement namelijk een flink aantal digitale zenders – zelfs meer dan analoge zenders – die zonder smartcard kunnen worden ontvangen. Ook biedt digitale tv een veel betere beeldkwaliteit.

Voor klanten in de regio Den Bosch die gebruik maken van VodafoneZiggo is het belangrijk om te weten dat VodafoneZiggo in week 50 stopt met het doorgeven van het analoge zenderpakket. Wij zetten op een rij wat dit voor u betekent.

Onze ‘hofleverancier’ voor tv-diensten VodafoneZiggo stopt op 7 december met het doorgeven van het analoge zenderpakket in de regio Den Bosch. Dit past in de landelijke uitfasering van analoge zenders. Voor VodafoneZiggo- en 3Bplus-klanten in deze regio heeft deze wijziging mogelijk gevolgen.

Stap 1: controleer of u nog analoge zenders bekijkt
Welk zenderpakket u gebruikt (analoog of digitaal) kan eenvoudig worden gecontroleerd met een van onderstaande methoden:

  • Schakel over van NPO1 naar NPO2, zodat uw televisie zenderinformatie weergeeft. Ziet u daar ‘Digitaal’ of ‘HD’ bij staan, dan wordt digitaal gekeken. U hoeft dan niet te doen. Staat er ergens PAL, dan is het een analoge zender. Ga door naar stap 2.
  • Ziet u op kanaal 14 Ziggo sport, dan kijkt u digitaal.
  • Maakt u gebruik van een decoder, dan wordt digitaal gekeken.

Als u digitaal kijkt, merkt u niets van deze wijziging en hoeft u ook niets te doen.

Stap 2: overschakelen naar basispakket digitaal
Een modernere tv (maximaal circa 5 jaar oud) van een gangbaar merk kan zonder problemen worden ingesteld voor het basispakket digitaal. Alleen als u gebruik wilt maken van uitgebreidere tv-pakketten, HD TV, FOX-sport en/of Film1, heeft u een smartcard nodig.

Instellen
Als u de digitale zenders niet ziet, stel de tv dan als volgt in:

  • reset naar fabrieksinstellingen
  • de tv stelt zichzelf opnieuw in.
    Beantwoord de volgende vragen:
    o Antenne of kabel: Kabel
    o Analoog, digitaal of analoog en digitaal: Digitaal
    o Instellingen:

Frequentie: 47400, 474000 of 474
Netwerk-ID: 4444 of 04444
Modulatie: 64-QAM
Symboolsnelheid: 6875

Belangrijk
Als u een infokanaal heeft voor uw organisatie/onderneming en er overwegend analoog wordt gekeken, dan raden wij u aan om contact op te nemen. In de meeste gevallen zal een aanpassing nodig zijn om problemen te voorkomen.

Nieuwe indeling digitale zenders
Drie weken nadat het analoge pakket wordt uitgeschakeld, wordt het digitale zenderpakket opnieuw ingedeeld. Als uw tv hier moeite mee heeft, kunt u uw tv opnieuw instellen.

Heeft u vragen of wilt u ondersteuning? Neemt u dan gerust contact met ons op: algemeen@3bplus.site.transip.me

3Bplus is trots zich Solution Partner van VodafoneZiggo te mogen noemen. Voor bedrijven die op zoek zijn naar onafhankelijk advies over telecomzaken werkt VodafoneZiggo samen met partners zoals 3Bplus. Als Solution Partner kan 3Bplus u een compleet, kwalitatief hoogstaand dienstenpakket aanbieden, toegespitst op complexe en veeleisende organisaties. We zijn gewend bedrijfskritische projecten met succes op te leveren door middel van maatwerk en een hoog serviceniveau.

Hier leest u meer over onze relatie met VodafoneZiggo.
Ook schreven we een FAQ over het omzetten van analoge tv naar digitale tv.

nl_NLNederlands