Belangrijke wijziging voor klanten in regio Den Haag

Analoog zenderpakket VodafoneZiggo vanaf week 12 niet meer beschikbaar

Voor klanten in de regio Den Haag die gebruik maken van VodafoneZiggo is het belangrijk om te weten dat VodafoneZiggo in week 12 (18 – 24 maart 2019) stopt met het doorgeven van het analoge zenderpakket. Wij zetten op een rij wat dit voor u betekent. 

Onze ‘hofleverancier’ voor tv-diensten VodafoneZiggo stopt in week 12 met het doorgeven van het analoge zenderpakket in de regio Den Haag. Dit past in de landelijke uitfasering van analoge zenders. Voor VodafoneZiggo- en 3Bplus-klanten in deze regio heeft deze wijziging mogelijk gevolgen.

Stap 1: controleer of u nog analoge zenders bekijkt
Welk zenderpakket u gebruikt (analoog of digitaal) kan eenvoudig worden gecontroleerd met een van onderstaande methoden:

  • Schakel over van NPO1 naar NPO2, zodat uw televisie zenderinformatie weergeeft. Ziet u daar ‘Digitaal’ of ‘HD’ bij staan, dan wordt digitaal gekeken. U hoeft dan niet te doen. Staat er ergens PAL, dan is het een analoge zender. Ga door naar stap 2.
  • Ziet u op kanaal 14 Ziggo sport, dan kijkt u digitaal.
  • Maakt u gebruik van een decoder, dan wordt digitaal gekeken.

Als u digitaal kijkt, merkt u niets van deze wijziging en hoeft u ook niets te doen.

Stap 2: overschakelen naar basispakket digitaal
Een modernere tv (maximaal circa 5 jaar oud) van een gangbaar merk kan zonder problemen worden ingesteld voor het basispakket digitaal. Alleen als u gebruik wilt maken van uitgebreidere tv-pakketten, HD TV, FOX-sport en/of Film1, heeft u een smartcard nodig.

Instellen
Als u de digitale zenders niet ziet, stel de tv dan als volgt in (NB: dit geldt alleen voor regio Den Haag):

  • reset naar fabrieksinstellingen
  • de tv stelt zichzelf opnieuw in.
    Beantwoord de volgende vragen:
    o Antenne of kabel: Kabel
    o Analoog, digitaal of analoog en digitaal: Digitaal
    o Instellingen:

Frequentie: 47400, 474000 of 474
Netwerk-ID: 4444 of 04444
Modulatie: 64-QAM
Symboolsnelheid: 6875

Belangrijk
Als u een infokanaal heeft voor uw organisatie/onderneming en er overwegend analoog wordt gekeken, dan raden wij u aan om contact op te nemen. In de meeste gevallen zal een aanpassing nodig zijn om problemen te voorkomen.

Nieuwe indeling digitale zenders
Drie weken nadat het analoge pakket wordt uitgeschakeld, wordt het digitale zenderpakket opnieuw ingedeeld. Als uw tv hier moeite mee heeft, kunt u uw tv opnieuw instellen.

 

Heeft u vragen of wilt u ondersteuning? Neemt u dan gerust contact met ons op: algemeen@3bplus.nl

Hier leest u meer over onze relatie met VodafoneZiggo.

Analoog-uit in Regio Den Haag: wat betekent het voor u?

Recent Posts

Share This