Onze oplossingen op het gebied van planning
We vertellen u graag meer over onze oplossingen op het gebied van planning. Met een krachtig plansysteem is het mogelijk om afspraken van monteurs en chauffeurs te plannen. Dat is niet alleen handig, maar stelt u ook in staat op uren en brandstofkosten te besparen, en een sluitende administratie te maken zonder papierwerk.
Op deze pagina vertellen we u graag meer. U kunt voor informatie altijd vrijblijvend contact met ons opnemen.
Servizio: het krachtige plansysteem
Servizio is het krachtige plansysteem van Regent Mobile. Met dit systeem is het mogelijk om afspraken van monteurs en chauffeurs te plannen. Met Servizio kun je op uren en brandstofkosten besparen, en een sluitende administratie maken zonder papierwerk.
Servizio bestaat uit een online planner en een app voor medewerkers. De oplossing is te koppelen met bestaande software.
Taken aanmaken
Met Servizio is het mogelijk om routes en taken van chauffeurs en monteurs te plannen. Wanneer een klant belt met een opdracht, registreer je als servicebedrijf een ticket in Servizio. In die ticket staat alle benodigde informatie, waaronder wat er gerepareerd moet worden en welke materialen er meegenomen moeten worden.
Ook is het mogelijk om een ticket aan te maken in je gebruikelijke ERP-systeem. Op dat moment wordt er een bericht gestuurd naar Servizio, dat een ticket maakt met een ticketnummer dat identiek is aan het nummer van je ERP-systeem.
Monteurs volgen
Vanuit de ticketinbox in Servizio wordt de opdracht gepland door de planner. Deze mederwerker heeft real-time inzicht in de locaties, de snelheden, en de actuele/historische activiteiten van de servicemedewerker. In Servizio ziet hij of zij de voertuigen van de monteurs live rijden op een kaart. De planner kan hiermee onder meer zien welke routes er gereden worden en welke voertuigen stilstaan.
Afspraken plannen
Servizio geeft alle actuele routes op kaart weer zodat een afspraak in de juiste route kan worden gepland. Het systeem kan ook een aanbeveling doen voor een route. Daarbij wordt rekening gehouden met factoren als locatie, type ticket en servicemedewerker. Wanneer een planning uitloopt, is dit eveneens zichtbaar en worden navolgende afspraken direct opnieuw berekend.
Het is door in te zoomen op de kaart ook mogelijk om te filteren op taak en op gebied. Zo ziet de planner bijvoorbeeld alle stroomstoringen in de buurt van monteur A. Op die manier kan hij of zij deze monteur heel gemakkelijk taken toewijzen waarvoor hij de juiste materialen bij zich heeft en die toch al op zijn route liggen.

De app van de monteur
Wanneer de opdracht toegewezen is aan een monteur krijgt deze in zijn app te zien dat er een nieuwe ticket voor hem klaarstaat. Hij ontvangt vervolgens de opdracht en de route. Via de app navigeert de medewerker naar de klant. Servizio maakt zoals gezegd de best mogelijke route door middel van planhulp en route-optimalisatie.
Voortgang bewaken
Het is in Servizio mogelijk om de voortgang van de opdrachten bij te houden. Zo is precies te zien met welke ticket een monteur bezig is, welke tickets hij al af heeft uitgevoerd en welke niet afgerond konden worden, bijvoorbeeld omdat de monteur niet de juiste onderdelen bij zich had. Ook wordt van elke opdracht geregistreerd hoeveel tijd hij heeft gespendeerd aan een opdracht en welke materialen hij gebruikt heeft.
Taken analyseren
Alle data van een ticket wordt opgeslagen. Het gaat dan onder meer om reistijd (ook voorafgaand aan gereden route), afgelegde afstand, brandstofverbruik, oplostijd en totale werktijd. Ook worden onder meer de afgeleverde goederen, de uitgevoerde activiteiten en de afleverbevestiging voor de klant geregistreerd.
Verdere afhandeling
Al de informatie die Servizio registreert, kan eventueel ook teruggestuurd worden naar je ERP-systeem, zodat er bijvoorbeeld gefactureerd kan worden. Deze software handelt de order verder af op basis van contracten, afspraken, prijzen, etc.