078-2034021 algemeen@3bplus.nl

Onderzoek van Kantar TNS laat zien dat de populariteit van de slimme speaker in Nederland zal stijgen. De verwachting voor het komende half jaar is een stijging van rond de 80 procent. Uit het onderzoek komt duidelijk naar voren dat deze voice-toepassingen aan een onstuitbare opmars bezig zijn.

Met de komst van smart speakers vervaagt de grens tussen online en offline nog verder. Dit biedt bedrijven grote kansen op tal van terreinen, zoals bijvoorbeeld bij het verbeteren van hun services en het in de markt zetten van hun merk.

Slimme assistent Nederland - onderzoek Kantar
Bron Kantar TNS

Voor dit onderzoek heeft Kantar TNS in de periode van 7 tot 28 februari 2019 een steekproef uitgevoerd onder zo’n 37.000 Nederlandse huishoudens. Hieruit blijkt dat 17 procent van hen bekend is met het concept van slimme luidsprekers, zoals de Alexa van Amazon en de Home van Google. Vijf procent van de bevraagden heeft een Google Home in huis, terwijl 1 procent over een Amazon Alexa beschikt.

 

Whitepapers
Slimme oplossingen, slimme apparaten en slimme steden
Duurzaam leven en werken
E-health: Een overzicht van nieuwe technologie in de zorg

Share This